Nya mål

Diskussion i 'Flygevenemang (arkiverad)' startad av Nertus, 19 Maj 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Nertus

    Nertus Ny medlem

    Hej.
    Undrar helt kort ifall någon har några planer på att besöka EAA Airventure i Oshkosh i år och isåfall hur ni löser boendet?
     
  2. Mikael

    Mikael Medlem

    Bästa sättet är att åka förbi Wall Mart och köpa:

    1 tält, 1 luftmadrass, 1 elektrisk luftpump, 1 sovsäck eller 2 täcken och en kudde.
    Kostar inte mer än en bättre hotellnatt.
    Därefter kampar man på flygplatsen. Det finns toaletter, duschar och WiFi.

    Det är normalt ett varmt och behagligt klimat :)

    Grejjerna lämnas vid sopcontainern vid avresa, på USA sätt.

    \Mikael
     
  3. Nertus

    Nertus Ny medlem

    Tack för förslaget :), men det är inte aktuellt för min del.
    Jag siktar nog in mig på antingen hotell eller mobilt boende a'la husbil. Om någon har förslag på eller själv har erfarenheter av dylikt i och runt Oshkosh är jag intresserad av upplysningar och tips.
     
  4. Mikael

    Mikael Medlem

    Även husbilar finns att hyra i USA. Många hyr sådana till Oshkosh.

    Hotell är svårt att hitta och dessutom så missar man då samvaron på kvällen med allehanda evenemang.

    Så jag vill verkligen rekommendera camping, med husbil eller med tält.

    Tält är inte så dumt som det låter.
    Eftersom det är varmt så behöver man inte värma upp tältet med kroppsvärme utan man kan köpa ett stort tält som man står raklång i (fortfarande billigt).
    Även billiga luftmadrasser är tjocka och bekväma där. Till och med min fru, sedan 28 år, tyckte det var ok:)

    \Mikael
     
  5. Nertus

    Nertus Ny medlem

    Tack Mikael.
    Jag är generellt inte emot tältning; faktum är att jag tältar och vandrar ganska frekventerat, men jag har ändå inte tänkt mig att göra det i Oshkosh.

    Husbil kan jag hyra och ställa upp så finns det utrymme för sådant inom inte allt för avlägset belägen plats från området så faller nog valet på det istället.
    Med tanke på amerikaners förkärlek för allt motorburet så vore det märkligt ifall det inte fanns ett område för dessa.
     
  6. Mikael

    Mikael Medlem

    > Med tanke på amerikaners förkärlek för allt motorburet så vore det
    > märkligt ifall det inte fanns ett område för dessa.

    Av de 40.000 personer som brukar campa på området så har de flesta husbil.
    På Airventures website har de till och med förslag på 5 olika ställen där man kan hyra husbil:
    http://www.airventure.org/planning/where_to_stay.html

    Överlag så är generatorer tillåtna 24h på de flesta ställen för husbilar, på gott och ont.

    \Mikael
     
  7. Nertus

    Nertus Ny medlem

    Ah. Den rubriken hade jag givetvis missat. Tackar, det underlättar ju avsevärt.
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan