Spin training

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av MatsSR20, 21 Mars 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. MatsSR20

    MatsSR20 Medlem

    Tillbringade dagen med spin träning. Mycket lärorikt och skit kul . Jag Gjorde det som del av CFI träning men tänker definitivt ta en veckas acro efter detta.

    Måste se om det finns en C172 att hyra lokalt så jag kan träna mer. Tyvärr så är inte min SR20 godkänd för spin.

    Kan högt rekomedera spin träning.

    Mats
     
    • Gillar Gillar x 1
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Jag tror alla skulle må bra av lite spinnträning!
     
  3. MatsSR20

    MatsSR20 Medlem

    Så det är två n i spinn ser jag. Jag känner mig som Dolph :)
     
  4. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Hehe, jag känner fler som emigrerat till USA så det finns en och annan Dolph därute ;)

    Verkligen, träna urgång ur spinn måste vara bland det roligaste man kan göra med en icke-Ava kärra :). Jag fick göra det under PPL utbildningen men även nyligen när jag blev utcheckad på en annan klubbs maskiner. Kan vara lite skrämmande först men sen vill men bara ha mer och mer ;)

    Fick blodad tand av det och skall ha mitt första Ava-pass så fort maskinen kommer tillbaks från service! Blir spännande!

    Jonas
     
  5. FL95

    FL95 Medlem

    Jag tränade inverterad spinn i söndags, kan rekommenderas om man vill bli snurrig i huvudet ;)
    Träning i urgång ur spinn är jättebra, men jag måste bara rekommendera full Ava-utbildning det är det nyttigaste (och roligaste) jag har gjort i flygsammanhang!

    Daniel
     
  6. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Berätta lite mer om ava.. Antar att det inte är något för bussen jag just köpt men nån form av lätt ava borde man ju kunna köra?
    Det måste ju vara ett fantastiskt bra sätt att lära känna sitt flygplan... :)
     
Laddar...

Dela sidan