ATS Färdplan?

Diskussion i '033 Färdplanering' startad av cheetah1, 13 Juli 2006.

  1. cheetah1

    cheetah1 Ny medlem

    Hej alla!
    Har en liten fundering:
    Hur gör man när man ska lämna in ATS-färdplan om man avser göra en studs&gå på något fält längs vägen?
    Ska man lämna in två färdplaner då eller?

    Mvh
    Cristian
     
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Ja, du tänker helt rätt Cristian! Man måste lämna in två stycken färdplaner. Jag fick göra det för min EK-nav för var och en av de flygplatser jag avsåg att studsa på.
     
  3. cheetah1

    cheetah1 Ny medlem

    Tack så mycket! :)
     
  4. MattiasNN

    MattiasNN Medlem

    I färdplan kan man komplettera med /TGL och flygplatsens kod i rutan för Remarks.

    TGL = Touch and go landing

    Då finns informationen med redan i färdplanen. Är det en kontrollerad flygplats avslutar de den gamla färdplanen och aktiverar nästa.
    Är det okontrollerat kan du ropa upp ATS och meddela din studstid. Då gör de samma jobb åt dig, men du måste meddela när studsen gjordes.
     
  5. cheetah1

    cheetah1 Ny medlem

    Först nu såg jag att det hade kommit ett svar.. :blush
    Menar du att man i färdplanen till första destinationen skriver /TGL, eller menar du att man skriver en färdplan hela vägen och skriver /TGL (ICAO-kod)?
    Hängde inte riktigt med..
     
  6. Falling

    Falling Medlem

    Du skriver en färdplan för varje delsträcka precis som Fredrik skrev högre upp i tråden. Att lägga till en remark om TGL skadar inte, då synns ju din avsikt tydligt för ATS :tup
    Tidigare kunde man göra en genomgående färdplan t ex ESMS-ESMK-ESTL-ESMS på en och samma färdplan, men det går inte längre utan man får skriva en för varje bit.
     
Laddar...

Dela sidan