Barkarbybaserade plan

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av gramlin, 1 Oktober 2008.

  1. gramlin

    gramlin Medlem

    Lite nyfiken på hur tankegångarna kring flytt går hos de som har sina kärror på Barkarby. Var tänker man basera dem framöver? Hur går det med flygklubbens arbete med att försöka få respit (utifrån vad som står på http://www.barkarbyflygklubb.se/ ).
     
  2. Sillkalven

    Sillkalven Ny medlem

    Jadu... Jag är själv medlem i Barkarby Flygklubb, men kan väl säga av det jag hittils hört att det fortfarande är lika neutralt som det varit förut. Förvisso har vi fått ett nyhetsbrev, alla medlemmar, om hur det går i frågan... Och där har det tagits upp vilka alternativ man har talat om och så, men att inget är bestämt ännu, och att man talat med Järfälla kommun.

    Men snart så lär det väl bli någon uppdatering på hemsidan antar jag hur det går med allt. Men av allt som jag vet och fått reda på av alla äldre människor i klubbkaféet som är mer insatta än mig, så kan man väl säga att det blir OMÖJLIGT att flytta innan något alternativ är uppe och färdigbyggt, så det kommer väl att bli ett krav från BFK att Järfälla förlänger.
    Och när fältet nu någon gång stänger, då hoppas jag verkligen att de som nu vill stänga det hela, ska verkligen göra det och inte bara fältet låta stå som Tullinge! Vill man bygga på fältet så ska de börja med en gång och totalförbjuda allt som har med motorsport och annat dylikt att göra. Förstår verkligen inte varför folk inte få flyga på Tullinge, men att bränna gummi får de göra!
     
  3. Navid Hashemi

    Navid Hashemi Medlem

    Nu en fråga från en som inte hänger med. Varför ska barkarby stängas?

    Har hört lite om det förrut men aldrig fått reda på varför.


    Mvh
    Navid
     
  4. Sillkalven

    Sillkalven Ny medlem

    Så här ligger det till. Barkarby flygfält ligger på mark som arrenderas av Järfälla kommun och nu vill de använda marken till något annat, som jag förstått det. Och det vore bara fruktansvärt om den lades ned. Bättre närhet till huvudstaden kan man inte få, och jag kan ju säga nu att det skulle säkert dröja massa tid innan något skulle inträffa iform av byggnationer, OM det nu kommer inträffa. Jag gråter blod så fort jag tänker på detta! Men man kan inte göra så mycket åt det hela nu, och först när tiden hunnit ikapp oss så kanske det är läge.
     
Laddar...

Dela sidan