PPL kostnad, extrakostnad?

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av schonis, 6 April 2009.

  1. schonis

    schonis Ny medlem

    Hejsan...

    Tog mitt PPL cert i januari, betalade alla mina avgifter mm för att lösa ut det, kostade en slant, men det var det värt :e

    Har påbörjat min ATPL utbildning på distans nu i november förra året.

    Men nu fickjag en avi på Posten från luftfartsverket på något jag ska hämta. pris: 4555:- Vad kan detta vara som jag ska hämta ut?

    Har redan medical class 1 som inte går ut förrän i oktober, och det har väl inte luftfartsverket med att göra?

    Ska jag gå och betala o se vad det är, eller ringa LFV och kolla vad det kan vara, elelr är det en naturlig del av extra kostnader av mitt PPL?

    Tackar för alla svar på förhand...

    MVH // Jonas
     
  2. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Är det inte enklast att slå en signal till luftis och fråga? Ingen här kan ju med säkerhet veta vad det är även om det låter som certkostnaden som för fem år ligger i det häradet.
     
  3. schonis

    schonis Ny medlem

    Aha... så det är 5 års periodsvis man betalar för certet? trodde det var 1 års nämligen.

    slår en signal...
     
  4. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    OM det är kostnaden för fem års PPL och OM du redan nu vet att du förhoppningsvis tar ATPL betydligt snabbare än så, kanske det kan vara värt att undersöka om du kan få ett PPL på kortare tid. Denna papperslappen behöver ju ändå bytas ut mot ny ATPL dito och jag vet inte om man räknar av "mellanskillanden". Värt att kolla iaf.
     
  5. Oldis

    Oldis Ny medlem

    Löste ut mitt cert i Januari (9500:) och det var för allt.
    Har inte fått något mer efter det. (inte än...)

    Oldis
     
  6. wingh

    wingh Ny medlem

    det är nog avgifterna för ATPL:proven i PEXO:n
    skall betalas i förväg efter nov eller dec eller något sådant.
     
Laddar...

Dela sidan