Tester inför gymnasiell flygförarutbildning 10 maj!

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av MatteAlmqvist, 3 Maj 2010.

  1. MatteAlmqvist

    MatteAlmqvist Ny medlem

    Halloj, :h

    Då var det dags då, den 10 maj här i stockholm!

    Är det någon mer än jag här i forumet som har sökt?

    Finns det några där ute som redan har gjort testerna och har några tips till oss flygsugna ettor? Något vi bör tänka så?

    Tänkte att vi kunde ha en liten tråd att vara nervösa tillsammans i :laugh
    Syns på måndag!
    Mattias
     
  2. above&beyond

    above&beyond Ny medlem

    saker som du själv kan göra inför testerna.
    -vara utvilad
    -läs på lite på pappret om hur upplägget på testerna är.
    -om du har någon flickvän så är det bäst att ni inte har något gräl runt testdagen
    -håll hjärnan lite i trimm med tex korsord,soduko,repetera gångertabellen lite hastigt samt lite matteuppgifter från någon enkel mattebok.

    men viktigast av allt är nog sömnen då restrerande av det jag skrev gör endast någon promille skillnad. Du kan alltså inte förbereda dig på bara några dagar med andra ord.

    Dessa punkter ansåg jag iallafall rätt viktiga när jag gjorde testerna för lokförare, märktes vid sjunde testomgången att jag knappt hade sovit något ;)
     
  3. Larscho

    Larscho Moderator

    Följ instruktionerna. :) Mycket viktigt.
     
  4. Almestad

    Almestad Medlem

    Fick jag erfara hos Interpersona. Även fast du tror att en liten instruktion inte kommer ha någon större betydelse så har den det, för det kommer psykologen bedöma dig på.

    Slappna av och försök se testerna lite mer som en tävling. Förutom att komma dit utvilad och ätit bra, försök tänka positivt, har det gått dåligt i nåt prov, skaka av dig det och gå vidare med nästa.

    Öva lite plus och minus dagen före också :)
     
  5. strandberg

    strandberg Ny medlem

    Hej,

    Gör du testerna via Arvidsjaur eller Västerås? Jag ska nämligen göra testerna den 14 Juni i Stockholm via Arvidsjaur. :bored
     
  6. MatteAlmqvist

    MatteAlmqvist Ny medlem

    Jag har sökt till båda men det går ju lixom via Arvidsjaur, och dom lärarna jag har haft kontakt med om måndag är lärare ifrån Arvidsjaur.
    Men det kan ju tänkas att det är så att dom delar upp alla så att inte alla som söker krockar med varandra där i Zinkensdamm.

    M. :h
     
  7. strandberg

    strandberg Ny medlem

    Ja okej, så är det nog...
    Lycka till på måndag och glöm inte att berätta sen hur det gick :)
     
Laddar...

Dela sidan