Tips på flygplatser i stockholmsområdet med restauranger inom promenadavstånd?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av ankan, 3 Juni 2012.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. ankan

    ankan Medlem

    Jag ska ut och flyga med en kompis nu på tisdag. Är det någon som har tips på trevliga flygplatser inom 80NM från stockholm där det går att äta på restaurang inom promenadavstånd? Behöver inte vara finkrog, Pizzeria, duger väl (även micropizza i nån trevlig klubbstuga funkar).

    Stegeborg är ju det uppenbara valet, men restaurangen har inte öppet på tisdag.

    Skavsta, Bromma och Arlanda funkar väl också, men ingen av dem är direkt pittoresk :).

    Finns det kanske något inom promenadavstånd från någon av följande; Johannisberg, Norrtälje, Sundbro, Avesta, Norberg, Tierp?
     
  2. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    Borlänge rekommenderas

    Visserligen ligger Stöckhölm lite perifert, men:
    Borlängelunch rekommenderas! Arbetsdagar 11-14LT: Prisvärd buffélunch i terminalen med stora fönster ut mot plattan. PS: Ta med certet i fickan när du går in, annars får du problem att komma ut. Tornet mycket trevliga att kommunicera med!
     
  3. Adam

    Adam Aktiv medlem

    Ett generellt tips: ring till de klubbar som finns på respektive flygplats (jag tror att alla de fält du listat har en klubb, eller iaf fallskärmsklubb). Klubbstuga med mikro, fika etc finns garanterat, men det kan ju vara lite kinkigt med öppettider och bemanning. Jag skulle alltså rekommendera att höra dig för med "the locals!".
     
  4. ankan

    ankan Medlem

    Tack för tipsen!
     
  5. Flygfantomen

    Flygfantomen Ny medlem

    I Avesta finns Rembostugan på ca 10 minuters promenadavstånd.
    I Köping har du McD inom 10 min (till hösten även Max). //F
     
  6. ankan

    ankan Medlem

    Tack så hemskt mycket! Tror det lutar åt ett macdonaldsbesök! :)
     
  7. Alanningen

    Alanningen Ny medlem

    Mariehamn för rackarns! :) Där har du en Thai-restaurang i terminalen. Dock en landningsavgift på €30. :(

    Kumlinge flygfält på Åland! Inga avgifter och de 2 restauranger som finns på ön hämtar er med bil om ni tänker äta. Mycket fint ställe och fantastisk flygning.

    Skall du till Åland så är det bara att lämna in en vanlig färdplan, sen ropar du upp Mariehamn på 119,6 vid FIR-gränsen.
     
Laddar...

Dela sidan